Var god vänta...
  • Du måste installera en plugin!
  • Detta program kräver av rättighetsskäl en plugin som heter Widevine. Widevine är ett så kallat DRM-skydd som skyddar mot otillåten nedladdning och kopiering av innehåll. När du trycker på Installera öppnas ett nytt fönster. Följ instruktionerna där och när du är klar kan du trycka på Fortsätt titta på denna sida. Om det inte fungerar så prova att starta om din webbläsare och gå tillbaka till detta program.
Installera Fortsätt titta Nej, visa något annat
  • Detta program kräver en plugin.
Mer info
Denna video kräver ett plugin som heter Widevine.
Det kan vara så att du måste godkänna att denna plugin får användas.
Leta efter en gul ruta längst ner i detta fönster och godkänn där att Widevine får användas.
Har du just gjort detta så tryck på Försök igen.
Försök igen
Kanal 5 Play Premium erbjuder
  • Alla program är utan reklamavbrott (gäller ej direktsändningar).
  • Tillgång till hela Kanal 5 Play, Kanal 9 Play och Kanal 11 Plays utbud. Samma inloggningsuppgifter till samtliga kanaler.
  • Tillgång till Big Brother - livekameror 24/7 på bigbrother.se och tillgång till varje avsnitt på Kanal 9 Play under en längre tid.
  • Tillgång till samtliga kommande EM-kvalmatcher i fotboll.
  • Criminal Minds, Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D., Trophy Wife och andra internationella storserier.
  • Tillgång till allt innehåll även via iPhone, iPad och Android.
  • Möjlighet att se programmen med högre bild- och ljudkvalitet.

Skaffa Premium 59 SEK/mån
Kanal 5 PlayKanal 9 PlayKanal 11 Play- Vanliga frågor

Jag har betalat för att bli Premiumkund men kan ändå inte se alla Premiumprogram. Vad gör jag?

På Kanal 5 Play, Kanal 9 Play och Kanal 11 Play kan man logga in på två sätt – via Facebook eller via registrerad mejladress och lösenord som man skapar vid registrering. Om du har skapat ett Premiumkonto när du loggat in via Facebook måste du även i fortsättningen logga in via Facebook för att komma åt ditt Premiumkonto. Likadant gäller om du valt att logga in via mejladress och lösenord. Det konto som du har valt att registrera dig med gäller på alla våra tre Play-tjänster. Om du fortfarande inte kan se programmen ber vi dig kontakta vår Kundtjänst, kundtjanst@sbsdiscovery.sekundtjanst@sbsdiscovery.sekundtjanst@sbsdiscovery.se.

Vilka betalningsmetoder kan jag använda?

• Kortbetalning via Payex
• Fakturabetalning via Klarna Mobil (faktura skickas till dig i slutet av månaden)
• PayPal

Hur länge varar mitt abonnemang?

När du betalat för att bli Premiumkund varar ditt abonnemang i 30 dagar. Det finns ingen bindningstid, du kan närsomhelst avsluta ditt abonnemang. Om du inte väljer att avsluta ditt abonnemang så fortsätter det automatiskt efter 30 dagar med en ny 30-dagarsperiod.

Hur avslutar jag mitt abonnemang?

Du går in under Min sida, som du hittar uppe till höger i toppmenyn, och klickar sedan på Inställningar. Längst ner på den sidan klickar du på Avsluta min prenumeration. Du är fortfarande Premiumkund under hela din 30-dagarsperiod du har betalat för oavsett när du väljer att avsluta ditt abonnemang.

Hur ser jag när mitt abonnemang går ut?

Du går in under Min sida, som du hittar uppe till höger i toppmenyn, och klickar sedan på Köphistorik. Överst på den sidan står Nästa betalning sker. Den betalningen sker automatiskt om du inte väljer att avsluta ditt abonnemang innan dess.

Kan jag köpa enstaka program styckvis?

Man kan inte köpa program styckvis. Om man blir Premiumkund kan man se alla våra program vi har på Kanal 5 Play, Kanal 9 Play och Kanal 11 Play utan reklamavbrott* och med bättre bildkvalitet, inklusive våra amerikanska storserier. Om du väljer att inte bli Premiumkund kan du fortfarande se väldigt många program helt utan kostnad.

*gäller ej direktsändningar

Varför kan jag inte se vissa program när jag är utomlands?

Av rättighetsskäl kan vi inte visa vissa program utanför Sveriges gränser.

Varför kan jag inte se hela Kanal 5:s, Kanal 9:s och Kanal 11:s programutbud på Kanal 5 Play, Kanal 9 Play och Kanal 11 Play?

Vi lägger ut samtliga program vi har rättigheter att sända på webben på Kanal 5 Play, Kanal 9 Play och Kanal 11 Play. Vi jobbar hela tiden för att så många program som möjligt ska kunna tillgängliggöras på våra Play-tjänster.

Varför textar ni inte era program på Play?

Det gör vi! För att få text på programmen klickar du på Alternativ precis under spelaren (symboliseras med ett kugghjul) därefter klickar du på T och textningen dyker upp efter några sekunder.

Hur länge finns programmen kvar på Kanal 5 Play, Kanal 9 Play och Kanal 11 Play?

Det beror på vilket program det gäller, större delen av utbudet på våra Play-tjänster ligger kvar under lång tid. Tillgänglighetstiden på våra amerikanska storserier kan variera. Flera av dem kan man se en vecka innan TV-sändning och upp till fyra veckor efter ordinarie TV-sändning.

När jag spelar en video får jag ljud, men ingen bild. Hur gör jag?

Högerklicka i spelaren och sedan välja ”Settings/Inställningar” och sen klicka ur ”Enable hardware acceleration/Hårdvaruacceleration”.

Behövs det någon speciell mediaspelare eller operativsystem för att titta på Kanal 5 Play, Kanal 9 Play och Kanal 11 Play?

För att kunna ta del av programmen på Kanal 5 Play, Kanal 9 Play och Kanal 11 Play krävs att du har en datorutrustning och bredbandsuppkoppling av viss kapacitet. Du kan läsa mer om i våra Systemkrav.

Varför hackar videon?

Videouppspelning är en krävande uppgift för datorn.
Har du problem med att videon hackar kan du prova att stänga eventuella program som körs i bakgrunden.
Om du har flera flikar öppna i din webbläsare kan du prova att stänga dessa. Detta har särskilt stor effekt om de laddade sidorna innehåller animationer (Adobe Flash).
Många bärbara datorer går in i energisparläge vid batteridrift. Om du upplever försämrad videouppspelning kan det därför ibland hjälpa att koppla in strömsladden till din dator.

På vissa datorer kan det hjälpa att växla inställning för hårdvaruacceleration i Flash. För att prova detta högerklickar du på videospelaren och väljer Settings. Bocka sedan i eller ur inställningen Enable hardware acceleration och därefter på Close.

Fungerar inte din Flash spelare i Internet Explorer?

Se till att ditt Flash tillägg inte är avaktiverat. Detta kan du se om du går via Internet Options --> Programs --> Manage add-ons och se till att "Shockwave Flash Object" är påslaget.